Govor

Hvala vsem. Še enkrat lep pozdrav!

Veliko je pojmov, ki so se na nek način kar pozabili v državi. V pravni državi seveda velja, da se zakon spoštuje. Spoštuje se brez izjem in na enak način za vse, kajti po Ustavi smo pred zakonom vsi enaki. Zakon in Ustava jamčita vsakemu tudi osebno integriteto in pravico do varnosti. Varnost torej. To govori 34. člen Ustave Republike Slovenije.

Kar se tiče Zakona o javnih zbiranjih, ta ureja zbiranje oseb zaradi izražanja mnenj tako, da je to organiziran shod. Organiziran shod mora biti urejen skladno z zakonom. Biti mora prijavljen, zanj mora biti izdano ustrezno dovoljenje. Prepovedano je organiziranje shodov oziroma prireditev z namenom, da bi se na njih izvrševala kazniva dejanja oziroma pozivalo k izvrševanju kaznivih dejanj ali z namenom motenje javnega reda oziroma oviranja javnega prometa, ker je glede na zadnje dogodke bistveno. To določa 6. člen zakona. Prepovedano je organizirati shode oziroma prireditve na prostem v neposredni bližini objektov, ki se varujejo po posebnih predpisih. Če bi to vplivalo lahko na delo ali na varnost premoženja ali na varnost tistih, ki tam delajo. Skratka,: organizator mora shod organizirati tako, da je poskrbljeno za red, da nista ogrožena življenje in zdravje udeležencev ali drugih oseb oziroma premoženja, da ni ogrožen javni promet, in da ni nedopustno obremenjeno okolje. Za to je seveda tudi odgovoren. In danes bomo govorili predvsem o odgovornosti, kajti naslednje vprašanje, ki se odpira je vprašanje tožilstva. Pristojnosti tožilstva so določene z zakonom in Ustavo, pa vendarle prihaja do primerov, ko v očitnih primerih kršitve zakona, v očitnih primerih uporabe nasilja, tožilci potem zadev ne procesirajo naprej in zadeva sploh ne pride do sodišča. So pa tudi primeri, ko se to zgodi in potem sodišče ravna tako, da iznenada vse za nazaj pokrije s svojo črno kuto. Zakaj se to dogaja, je veliko vprašanje, ampak dejstvo je, da ti protesti, kot jim rečejo, dejansko pa so to nemiri, netenje nemirov, so se v resnici začeli še preden je bila postavljena ta Vlada in so trajali ves čas in trajajo še vedno do danes. Organizirali so jih aktivisti levičarjev, zato so poklicali tudi tuje pomoči, vidimo zastave Antife, vidimo udeležence iz posameznih političnih strank in naj vas samo opozorim kako veliko sprenevedanja je v zadnjih dneh, ko je prihajalo do najhujših posledic. Vemo, da pred parlamentom je bilo ranjenih 10 policistov, se je izgovarjalo, da nihče od političnih strank nima s tem nič. Dejansko si lahko ogledamo tukaj predsednike in predstavnike več političnih strank, ki spodbujajo nemire. Lahko vidimo Antifo. Antifo marsikatera država že uvršča med teroristične organizacije in mislim, da bi bil skrajni čas, da to stori tudi Slovenija. In seveda vedno znova smo priča tem izgovorom. Ko se nekaj zakuri, spodbudi, se vsi od tega distancirajo, pravega zaključka, tistega ki bi moral biti pred sodno vejo oblasti, pa potem ni. In na koncu pridemo do popolnoma absurdnih situacij, ko se že vsi sprenevedajo in se trdi, da sedanja opozicija nima z nemiri nič, to smo poslušali ravno prejšnji ponedeljek v tem Državnem zboru, na seji, ki smo jo že imeli, to ni prva seja. Spomnil bi, da sta bili že dve. Prva je govorila proti uporabi dvojnih meril, ker je to protiustavno in seveda nezakonito. In druga, ki se je dotikala vprašanja nemirov in potem odgovornosti za organizatorja, ki smo jo imeli prejšnji ponedeljek. Ampak na teh smo poslušali kako sedanja opozicija absolutno nima nič z nemiri, še najmanj s spodbujanjem nestrpnosti in nasilja in potem se je zgodilo tole. To je posnetek iz pohoda za življenje, ki je bil popolnoma legalno organiziran izraz mnenja, se pravi, skladno z zakonom, z vsemi odobritvami, z ustreznim varovanjem pa ga je protipravno zaustavila skupina huliganov. Celo direktno pozivanje k nasilju je bilo, kamne v roke. Če to ni direktno pozivanje k nasilju, potem ne vem kaj to je. Pa še marsikaj je bilo vmes, kričanja, še marsikakšen izraz, tudi tukajle ga lahko vidite, je tak, da ga rajši ne bi prebral. In to se je dovolilo. Spomnil bi, da ko so na nekem drugem nelegalnem protestu ljudje, ki se s tem niso strinjali, oblečeni v rumene jopiče, sami mirno stali in držali nek transparent, jih je policija zmetala po tleh, aretirala, odvlekla in vklenjene potem imela kar lepo število ur. V tem primeru, ko se je protipravno preprečilo legalno in legitimno ustrezen protest, izražanje mnenja, zbor in to za življenje, se je to nasilno zaustavilo, žalilo ljudi, grozilo in policija ni z ničemer ukrepala. Ni se mogel izvesti, na koncu se je vse obrnilo in so šli ljudje nazaj. In kdo je stal za temi transparentni, si pa lahko ogledate tukaj. Jaz upam, da kolegica Sukič, ki je danes pogrešam,: mogoče je ravno zato ni med nami danes… / oglašanje iz ozadja/ No, vsi prepoznate gospoda iz vrst SD tudi, da ostalih ne naštevam, lahko si jih ogledate na številnih posnetkih. Toliko o tem kako nihče s temi protesti nima nič. In tukaj je seveda treba enkrat za vselej reči tole. V Sloveniji velja pravni red, zavezuje vse in vsakogar in nihče ni nad zakonom, tudi Levica ne. Se pravi, če se nekaj organizira, je treba spoštovati zakon. Nihče nikomur ne odreka pravice do protestov, nihče nikomur ne odreka pravice do izražanja mnenj, ampak to mora potekati na legalni način. Popoln absurd je, da tisti, ki imajo polna usta zagovarjanja svobode izražanja mnenj v tem parlamentu, potem sami preprečijo pravilno zakonito ustavno podprto svobodo izražanja mnenj drugim. To je pa realno stanje. Kakšna razlika med besedami in dejanji. In to se vse dogaja zato, ker pač tisti, ki so k temu poklicani, očitno ne opravijo v celoti svojega dela, zlasti tukaj, mislim na tožilstvo in potem na sodstvo. Stvari ne doživijo takega epiloga kot bi ga morali. Treba je vedeti, da vse to davkoplačevalce Republike Slovenije izjemno veliko stane. Samo za izvedbo varovanj do sedaj organiziranih nemirov, so slovenski davkoplačevalci plačali več milijonov evrov. To je zadnjič predstavil minister na seji. Preštejte koliko je teh primerov bilo. Vsako varovanje stanje 40, 50 tisoč evrov, nekatera, ki so bolj zahtevna, še bistveno več. To se pravi, gre za direktno delanje škode in zato po zakonu odgovarja tisti, ki shod skliče, ga organizira in ga vodi. Zdaj se je izkoriščalo luknjo v zakonu, ki pravzaprav niti ni luknja, kajti trdno sem prepričan, da bi že v okviru obstoječe zakonodaje lahko vsi ustrezno odreagirali, če bi to hoteli. Tukaj pa imamo problem, kajti to pomeni, da en del organov in institucij države, ki bi moral ukrepati, svojega dela namerno ni opravil. To pa pomeni opustitev dolžnostnega ravnanja. In gospe in gospodje, opustitev dolžnostnega ravnanja je po Kazenskem zakoniku kaznivo dejanje in nekdo bi za to moral že končno odgovarjati.

Zdaj prihaja do popolnih absurdov, ko se v javnosti povzdigujejo imena nekaterih iz kriminalnih združb ali z njimi povezanih oseb. Tudi v zadnjih dneh smo priče tovrstnemu početju in jaz samo upam, kot sem že včeraj objavil na tviterju, da je vsakomur jasno, da v normalni pravni državi nekomu, ki organizira, očitno organizira nasilne proteste, nezakonite nasilne proteste, grozi z udarom, napoveduje blokado države, takemu človeku pridejo na obisk kriminalisti v normalni državi. In potem dobi krepko kazensko ovadbo, ki je tudi ustrezno sprocesirana na tam kjer je za to prostor, na sodišču. Ne pa, da ga sprejema predsednik države. Zdaj smo v popolnem absurdu in tukaj je treba te stari postaviti na pravo mesto in zaradi tega Odboru za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo in Odboru za pravosodje predlagamo naslednje sklepe:

»Da Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo in Odbor za pravosodje in organe odkrivanja ter pregona ter Državno tožilstvo pozivata, da v okviru svojih pristojnosti zoper organizatorje neprijavljenih protestov in nasilne protestnike nemudoma uvedejo prekrškovne, kazenske in civilno-odškodninske postopke in jih seveda tudi ustrezno končajo.«

»Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo in Odbor za pravosodje, Upravno enoto Ljubljana pozivata, da postopa v skladu z Zakonom o javnih zbiranjih in čim prej sprejme in vroči odločbe o prepovedi organiziranja shodov zajetih v določbi 6. člena Zakona o javnih zbiranjih.«

»In Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo in lokalno samoupravo in Odbor za pravosodje od državnega odvetništva zahtevata, da v zvezi z nasilnimi protesti oblikuje pravna mnenja povezana z varstvom premoženjskih in drugih pravic interesov Republike Slovenije ter pravna mnenja o skladnosti mnenj in ravnanj državnih organov s prakso sodišč v Republiki Sloveniji ter prakso mednarodnih sodišč.«

Vsi vemo, da je Slovenija enakopraven člen Evropske unije, v tem trenutku vodi Evropsko unijo. V evropskem pravu so te stvari jasne, je zgledov za ustrezno urejanje postopkov in primerov kolikor želite. O tem obstajajo tudi sodbe ustreznih sodišč, tudi sodbe Evropskega sodišča v tistem delu, ko gre za človekove pravice in vse to je lahko ustrezno urejeno in uporabljeno, ko gre za ravnanje institucij v Republiki Sloveniji in seveda odgovornih oseb ter pristojnih organov. Tako kot je sedaj, da se legalne in zakonito organiziranje izražanja mnenj blokira, ovira, izpostavlja nasilju, po drugi strani pa nekaznovano po Sloveniji blokira promet, prihaja do velike škode, prihaja do poškodbe uradnih oseb, samo v enem primeru jih je bilo 10, ko se grozi s hudimi blokadami, se pravi, z veliko materialno škodo in celo poziva na udar pa na to ni ustreznih reakcij, to preprosto ni pravno stanje in tukaj je treba zelo jasno povedati, za to so odgovorni tisti v teh organih in organizacijah, institucijah, ki svojega dela ne opravijo. In temu je posvečena današnja seja. Kako je mogoče, da se tako očitne kršitve zakona ne procesira do konca, ustrezno ne sankcionira in predvsem, kako je mogoče, da se očitno uporablja dvojna merila, kajti očitno se jih. V enem primeru, še enkrat povem, se tiste, ki samo mirno stojijo, vrže po tleh, v drugem primeru pa tiste, ki pozivajo, vzemite kamenje v roke, psujejo, grozijo, motijo na vse možne načine, legalno organiziran shod, se pa pusti pri miru. To so dvojna merila, gospe in gospodje in temu v pravni državi ne more biti nobenega prostora. Še enkrat povem, po Ustavi Republike Slovenije smo pred zakonom vsi enaki. To pa pomeni, da zakon velja za vse in vsakogar in brez izjem, in da smo ga vsi dolžni spoštovati, in da tisti, ki to ne stori, je zato prav tako odgovoren kot tisti, ki zakon zavestno krši. Toliko v uvodu. Zdaj pa bi pač nazaj vrnil besedo in prosil za sprejem teh sklepov, kajti mislim, da jih Slovenija glede na dogajanje, ki smo mu priča, nujno potrebuje.