Govor

Spoštovane kolegice in kolegi, sporočajo mi, da so vsi pogoji dani, da lahko začnemo 47. nujno sejo Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor. Še enkrat prav lepo vse pozdravljam, vas, spoštovani minister mag. Vizjak, državni sekretar Blaž Košorok, direktorica direkcije gospa Lilijana Herga, še vsi ostali gostje, kolegice in kolegi.

Obveščam vas, da sta opravičena za današnjo sejo dva poslanska kolega, tj. gospod Ivan Hršak iz Poslanske skupine DESUS in naš poslanski kolega Željko Cigler iz Poslanske skupine Levica. S pooblastili pa na današnji seji sodelujejo Elena Zavadlav Ušaj, ki nadomešča poslanskega kolega Francija Kepo, poslanska kolegica Mojca Žnidarič pa nadomešča poslansko kolegico Matejo Udovč iz Poslanske skupine SMC.

Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje ste prejeli naslednji dnevni red: točka 1, predlog sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2022; točka 2, predlog proračuna Republike Slovenije za leto 2023. Ker v poslovniškem roku nisem prejel nobenega predloga za spremembo dnevnega reda, je ta določen kot ste ga prejeli s sklicem seje odbora.

Proceduralni predlog. Preden preidemo na obravnavo pa predlagam, da združimo razpravo obeh točk dnevnega reda, in sicer na način, da imajo predstavniki ministrstev skupen uvod, članice in člani odbora pa potem tudi skupno razpravo glede na to, da sta proračunska dokumenta med seboj povezana. V primeru morebitnih vloženih amandmajev pa bomo seveda glasovali o vsakem amandmaju k posameznemu proračunskemu dokumentu posebej. Ali kdo temu nasprotuje? Ugotavljam, da ne.

Prehajamo na 1. IN 2. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA OBRAVNAVO PREDLOGA SPREMEMB PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2022 IN PREDLOG PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2023, ki ju bomo obravnavali kot zainteresirano delovno telo na podlagi 157. in 176. člena Poslovnika Državnega zbora.

Oba proračunska dokumenta sta objavljena na spletni strani Državnega zbora oziroma na e-klopi.

Na sejo so bili za obravnavo te točke povabljeni predstavniki Ministrstva za infrastrukturo, Ministrstva za okolje in prostor ter Ministrstva za finance.

V skladu s poslovnikom lahko odbor proračunska dokumenta obravnava z vidika svojih pristojnosti, torej le v tistem delu, ki se nanaša na njegovo delovno področje. To pomeni, da bomo obravnavali taista dela proračunskih dokumentov, ki se nanašata na Ministrstvo za infrastrukturo ter Ministrstvo za okolje in prostor. Odbor je v postopku obravnava predloga proračuna in njihovih dokumentov zainteresirano delovno telo. V skladu s petim odstavkom 157. člena in v povezavi s 166. členom Poslovnika Državnega zbora lahko zainteresirano delovno telo predlaga amandmaje k posameznim poglavjem pri tistih neposrednih uporabniki iz osebnega dela predloga proračuna, ki zadevajo njegovo delovno področje, pri čemer lahko predlog za spremembo izdatkov na tem področju uravnoteži s predlogom za spremembo izdatkov na drugem področju. To pomeni, da je lahko v primeru, da predloge povečanje izdatkov v okviru neposrednega proračunskega uporabnika, za obravnavo katerega je pristojno, kot vir za financiranje opredeli zmanjšanje izdatkov v okviru finančnega načrta kateregakoli neposrednega proračunskega uporabnika. Pri oblikovanju amandmajev je potrebno upoštevati / nerazumljivo/ šestega odstavka 157. člena Poslovnika Državnega zbora glede na upoštevanje pravila o uravnavanju med proračunskimi prejemniki in izdatki. Vloženi amandmaji ne smejo biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije ter tudi ne v breme dodatnega zadolževanja. Tudi določbe 30. člena Zakona o javnih financah opredeljuje omejitve pri sprejemanju proračuna. Na podlagi te določbe morajo predlogi za povečanje izdatkov proračuna hkrati obsegati tudi podatke za povišanje prejemnikov proračuna ali pa zmanjšanje drugih izdatkov proračuna v isti višini, pri čemer ti predlogi ne smejo biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije ali v breme dodatnega zadolževanja. Za predlagane amandmajev k predlogu sprememb proračuna je smiselno tudi uporabiti 157. člen Poslovnika Državnega zbora, pri čemer se lahko po tem odstavku 166. člena Poslovnika Državnega zbora amandma nanaša le na tiste podprograme, ki so zajeti v predlogu spremembe proračuna. Želi predstavnik Ministrstva za finance podati dodatno obrazložitev k obema predlogoma proračuna? Izvolite.