Hvala lepa, predsedujoči. Spoštovane poslanke in poslanci.
Torej pred vami je ta širok paket, pripravljen na 55 oziroma Fit for 55, ki je sestavljen iz 12 uredb, torej prvih 7 se nekako nanaša na naše ministrstvo, kolegi iz Ministrstva za okolje in prostor potem nadaljujejo. Torej, če začnem s točko 1.a, to je predlog stališča Republike Slovenije do predloga uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o zagotavljanju enakih konkurenčnih pogojev za trajnostni zračni prevoz, torej najprej letalski prevoz. Nekako ta predlog uredbe je del celovitega, kot sem omenil uvodoma, podnebnega energetskega paketa Evropske unije Fit for 55. Ta nova strategija pametne in trajnostne mobilnosti seveda predvideva nekje 90-odstotno znižanje emisij na področju prometa do leta 2050. Seveda je prvi tak tehnološki korak, na poti sta razvoj in široka uporaba, to kar je ključno, alternativnih goriv. Evropska komisija želi oziroma zagotavlja enake konkurenčne pogoje med vsemi akterji na enotnem letalskem trgu in pa želi sektor opremiti s trdnimi pravili, ki zagotavljajo ali pa bodo zagotavljali njegovo konkurenčnost, hkrati pa povečali tudi njegovo trajnost. Zračni promet se mora do leta 2030 nekako razogljičit oziroma zmanjšat svoj ogljični odtis na vseh območjih letenja, zato je vloga trajnostnih tekočih goriv bistvenega pomena. Za letalski sektor je seveda je nadomestitev teh fosilnih goriv z uporabo nadomestnih alternativ ena izmed bolj težkih oziroma obetavnih rešitev, saj alternative, kot sta vodik oziroma ali elektrifikacija, ki zahtevajo povsem drugo generacijo letal in infrastruktur za gorivo, še niso dovolj zrele, da bi bile primerne za komercialno rabo. Uvedba tega inštrumenta politike vodi tudi do pomembnega zmanjševanja emisij CO2 v letalskem sektorju in do zmanjšanja onesnaževanja zraka. Nekako pričakujemo, da bo evropska družba od tega imela koristi, tudi od velikih posrednih pozitivnih in pa tudi makroekonomskih učinkov v obliki znatne dodatne zaposlitve. Tako da mogoče za uvod, predsednik, se bom tukaj ustavil.
Hvala lepa za besedo.