Govor

Mitja Slavinec

Hvala lepa predsednica. Lep pozdrav poslanke, poslanci,: državni svetnik, ostali zbrani!

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, smo se odzvali na pripombe Zakonodajno-pravne službe in jih v veliki meri upoštevali z amandmaji, ki smo jih posredovali in predlagam, da te amandmaje podpremo. Velika večina, 80 % ali pa še več jih je nomotehnične narave, ki poskrbijo za to, da zakon bolj tekoče teče, po eni strani, in da se odpravijo morebitne dileme pri njegovi interpretaciji. Glede amandmajev dveh poslanskih skupin pa bi morda na kratko samo poudaril glede 60. člena, ki se nanaša na prenos lastništva. To je eno od turišč tega zakona in zaradi tega amandmaja ne moremo podpreti, kajti s tem preiskovalnim zavodom predamo infrastrukturo in stavbe v katerih delujejo in to smo se odločili po vzoru in primeru dobre prakse na univerzah kjer se že univerze do sedaj bile lastnice stavb in izkušnja kaže, da je to lahko le dobrodošlo, saj potem skrbijo za svoje stavbe v duhu dobrega gospodarja, tudi investirajo v druga pridobljena sredstva v njihovo obnovo, tako da ocenjujemo, da je to pomemben doprinos, ki ga ta zakon prinese.

64. člen se pa nanaša na tista dodatna sredstva, ki jih raziskovalci na trgu ali v tujini lahko pridobijo in jih potem usmerijo v njihove plače. Tudi ta del se nam zdi zelo pomemben, kajti plače raziskovalcev v zadnjih letih zaostajajo za ostalimi primerljivimi poklici in na tem mestu ne gre za to, da bi zaradi tega člena sedaj te anomalije popravili, to bo treba narediti z drugim zakonom, ampak ta člen daje možnost za približevanje k temu, da bodo tudi plače naših raziskovalcev, tistih sposobnih, tistih ki so aktivni, tisti ki so tudi mednarodno prepoznavni, bolj primerljive s tujino. Na ta način računamo, da bomo tudi marsikoga uspeli bodisi tukaj zadržati ali ga pa iz tujine privabiti nazaj.

Glede amandmajev Poslanske skupine SD pa v 13. členu je predlog, da se 1 % dopolni z besedo »najmanj«, kar je v bistvu že bila tudi eden izmed prvih dikcij zakona oblika, tako da s tem na ministrstvu nimamo zadreg. 80. in 83. člen, torej amandmaja k tema dvema členoma pa dela razliko med javnimi in zasebnimi raziskovalnimi inštitucijami in tukaj smo v celotnem zakonu zasledovali izenačenje teh dveh raziskovalnih inštitucij, teh dveh tipov in naj samo poudarim, da predvsem glede 80. člena niti javne niti zasebne raziskovalne inštitucije nimajo težav doseči te pogoje, tiste ki so sedaj že pomembne v Sloveniji in na raziskovalnem področju. Ta člen je pa takšen, predvsem z osemletno dinamiko, da zagotovimo eno tradicijo in tudi eno kontinuiteto na področju znanstveno-raziskovalnega dela, saj vemo, da je znanstveno-raziskovalno delo in pa prostor terciarnega izobraževanja prav tisti, ki se ponaša z drugo najdaljšo tradicijo vsaj v Evropi. In pa še amandma k 93. členu. 0.1 odstotek je tudi: bila dikcija, ki smo jo že najprej imeli v samem zakonu, potem je zaradi vzdržnosti proračuna v medresorskem usklajevanju to bilo zmanjšano na 0,08 %, s tem da, pa bi bilo v redu, če dopustimo možnost v primeru, da bodo seveda razmere finančne in tudi siceršnje v družbi to dopuščale, da je to spodnja meja, torej da bi to bilo najmanj 0,08 %. Toliko z naše strani.

Hvala lepa.