Hvala za besedo, gospod predsednik.
Mi smo pripravili pisno mnenje. Kot sta uvodoma že povedala predstavnika Vlade se ta predlog zakona prinaša dve delovni področji iz dveh ministrstev na dve vladni službi. V predhodnih določbah pa vsebuje 7 novel drugih zakonov s področja informacijske družbe in elektronskih komunikacij. K predlogu zakona smo imeli dve načelni pripombi. In sicer, prva se na naša na neustrezen zakonski pristop, ki je bil uporabljen pri tej noveli, saj je noveliranje drugih sedmih zakonov predhodnih določbah glede na nomotehnične smernice dopustno le v izjemnih primerih, če so spremembe uskladitvene narave pa še v takem primeru se priporoča priprava novel vseh zadevnih zakonov in njihova sočasna obravnava. Tukaj bi bila pač najbolj primerna uporaba tako imenovanega ombusa. Takšen pristop kot je pa bil ubran pa načenja pravno varnost. Zaradi tega zakonodajnega pristopa tudi niso bile podane obrazložitve predlaganih sprememb posameznih členov znotraj posameznih novel, zato je bila otežena presoja ustreznosti posameznih določb.
Druga pripomba pa se nanaša na pravno sistemsko skladnost. V mnenju smo opozorili, da je predlagan prenos dveh delovnih področjih ministrstev in s tem izvajanje vseh upravnih nalog na teh dveh področjih na vladni službi s pravno sistemskega vidika sporno in to zato, ker upravne naloge v skladu s 14., 15. členom Zakona o državni upravi izvajajo ministrstva in drugi upravni organi. Medtem, ko so v skladu s 25. členom Zakona o Vladi Republike Slovenije vladne službe pristojne za izvajanje organizacijske, strokovne in druge pomoči pri delovanju Vlade in usklajevanju dela ministrstev. Zakon o Državnem zboru je tudi natančneje opredeljuje temeljne, tipične upravne naloge, ki jih opravljajo ministrstva. Glede na takšno opredelitev Zakona o državni upravi je predlagana ureditev po naši presoji sporna zlati v tistem delu, v katerem se z ministrstev na vladni službi prenašajo tipične upravne naloge kot so na primer izdajanje odločb, sklepanje pogodb, izdaja podzakonskih predpisov, vodenje registra, nadzor nad izvajanjem zakona in podobno.
Podali pa smo tudi nekaj pripomb k konkretnim členom. Ugotavljamo, da so z amandmaji štiri koalicijskih poslanskih skupin oziroma naše pripombe ustrezno upoštevane. Bi pa vseeno še eden stavek povedala glede amandmaja k 10. členu. Tukaj pa se predlaga tudi, zaradi uskladitve sicer manjše uskladitve vključitev novele še enega zakona in sicer Zakona o kritični infrastrukturi torej še ene nove novele, ki je osnovni zakon predloga zakona ne vsebuje. Seveda se ZPS ne spušča v oceno dopustnosti amandmaja to je izključna pristojnost predsedujočega opozarjamo tako kot vedno v takšnih primerih na načelo več faznosti zakonodajnega postopka zapovedana z 97. členom Ustave, ki je v takšne primeru lahko kršeno.
Hvala.