Govor

Tomaž Boh

Hvala lepa spoštovana predsedujoča. Spoštovane poslanke in spoštovani poslanci! Dober dan tudi v mojem imenu.

Dovolite, da vam na kratko predstavim dokument, ki je pred vami. Je nekako rezime desetletnega obdobja veljavnosti predhodne strategije raziskovalne in inovacijske strategije Slovenije, ki je na nek način postavljal okvir delovanja v desetletju, ki je za nami. V času, ki ga je sama strategija pokrivala je in za ta čas je bilo predvidenih v sami strategiji 69 ukrepov. Glede njihovega izvajanja smo skladno z resolucijo tudi poročali na obdobje dveh let oziroma v periodi dveh let Vladi in Državnemu zboru. Dejstvo je, da na koncu samega obdobja ugotavljamo, da je bilo v celoti izvedenih 37 ukrepov, delno izvedenih oziroma neizvedenih je bilo 32 in seveda, ko smo šli gledati oziroma v času spremljanja že kaj so tisti ključni razlogi za realizacijo takšna kot je bila, sta bila izpostavljena pravzaprav dva razloga. Prvi razlog je nesprejetje zakonodaje na tem področju, ki je bilo nujno potrebno za preboj za drugačno ureditev posameznih področij. Druga pomembna točka oziroma faktor je bilo zmanjšanje finančnih sredstev v letu 2012 in potem počasno okrevanje od leta 2015 naprej. Zdaj, sam dokument je izjemno dobro služil kot priprava oziroma kot analitska podlaga za pripravo zakona, ki je bil sprejet pred kratkim in še enkrat tukaj hvala lepa vsem, ki ste dali svoj delež in svoj glas k temu, da bo resolucija, ki bo naslednja v veljavi, imela bistveno boljšo podlago za uresničevanje ukrepov, ki so predvideni. Torej dokument gre natančno po posameznih poglavjih, po posameznih ukrepih. Je potrebno povedati tudi to, da smo skladno z, tako kot je bil dokument pripravljen, tudi samo analizo delali na način, da smo vključevali oziroma delali skupaj s kolegi iz Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, s kolegi iz SVRK, kolegi iz MJU, MF, kulture in pa MORS in dokument, ki je pred nami, kot rečeno, je odraz stanja iz katerega smo štartali: z novim zakonom. Kot rečeno, pa je za naslednje obdobje pomembno drugačno izhodišče. Imamo nov zakon, imamo tudi zagotovljeno bistveno boljšo pozicijo kar se tiče stabilnosti financiranja in dovolite, da na tej točki povem samo še to, da strategija ki bo za naslednje desetletje, je na poti na Vlado. Čakala je do zdaj zaradi tega in danes gre na Vlado. Namreč izračunali smo, da zakon, ki je bil sprejet, začne veljati petnajsti dan po objavi v uradnem listu, predvidoma pa, če bo vse v redu in mislim, da bi moralo biti, bo obravnava na Vladi šestnajsti dan po objavi zakona v uradnem listu, potem pa priroma v sprejem v Državni zbor in verjamem, da bo takrat možnost za bolj poglobljeno razpravo tudi o novem dokumentu in o novih izzivih in ciljih. V kolikor je seveda glede dokumenta, ki je pred nami, kakršnokoli vprašanje, bom jaz ali kolega z MGRT in SVRK z veseljem odgovorila.

Toliko na kratko. Hvala lepa.