Govor

Helena Rus

Hvala za besedo.

Zakonodajno-pravna služba je predlog Zakona o ravnanju z odpadki preučila glede njegove skladnosti z ustavo, pravnim sistemom in iz nomotehničnega vidika ter podala pisno mnenje, ki ga bom predstavila v imenu kolegice Špele Maček Guštin, ki ga je pripravila in je žal odsotna.

V mnenju posebej ugotavljamo, da gre za zakonski predlog, ki ima namen urediti ravnanje z odpadki na sistemski način, zato smo posebno pozornost namenili umestitvi tega predloga zakona v pravni sistem. vsebinsko je predlog zakona tesno povezan z veljavnim zakonom o varstvu okolja, zato se zastavlja pomislek o nevarnosti podvajanja ureditve. Menimo, da predlog zakona premalo določno vzpostavlja ločnico v sicer splošnejše okoljevarstvene ureditve iz Zakona o varstvu okolja, ki je sistemske narave. Predlog zakona je vprašljiv tudi glede dosledosti zasledovanja svojega temeljnega izhodišča, ki naj bi bil v odpravi podnormiranosti sedaj veljavne ureditve tega področja. Preveč v določbah ugotavljamo, da je prenos veljavne ureditve iz podzakonskih predpisov na zakonsko raven nedosleden, ker se pristojnost konkretnejšega urejanja prepušča izvršilni veji oblasti ne, da bi zakon za to določil ustrezne kriterije in merila. Skupaj z nejasno definiranimi pojmi, nedoločeno razmejitvijo glede splošnega zakona o varstvu okolja in tudi vsebinsko nedorečenostjo na posameznih mesthi lahko predlagana ureditev predstavlja krištev ustavnih načel pravne države, legalitete in enakosti pred zakonom. Z vidika načela zakonitosti so problematične tudi kazenske določbe. Nejasna je tudi ureditev prehodnih določb. Posebej tudi opozarjamo, da bi bilo treba v predlogu zakona urediti tudi odnos do veljavnih predpisov prepovedi dajanja nekaterih plastičnih proizvodov za enkratno uporabo na trg v Republiki Sloveniji. K predlogu zakona niso bili vloženi amandmaji, zato predlagamo ponovni razmislek o njegovi vsebini.

Hvala.