Govor

Metka Gorišek

Sem tudi jaz predolga. Se opravičujem.

Torej pri Bukovžlaku naj bi v januarju, februarju se pričakuje tudi izdajo gradbenega dovoljenja, tako da gre lahko to v sanacijo. In pa potem je tudi sanacija območja stare cinkarne, na katere se v prvi vrsti osredotočajo sanacijski ukrepi v predlogu zakona, je med MOP in mestno občino že podpisan dogovor o medsebojnem sodelovanju, seveda pa mora občina izpeljati tudi ustrezen OPPN. To ni v pristojnosti države, to je v pristojnosti občine. Tudi predlog novele ZVO, ki ga je vlada preldožila v obravnavo in sprejem Državnemu zboru konec leta 2021, ohranja ključne instrumente za ukrepanje države in omogoča sodelovanje javnosti v zvezi z zadevno problematiko in tudi ureja te zadeve v smislu sanacijskih ukrepov tako starih bremen kot tudi onesnaženih predelov. V primeru sprejetega obravnavanega predloga zakona, ki ne ureja razmerja do zavez in ukrepov zadevne problematike iz veljavne zakonodaje, za nekatere ukrepe ne bo jasno, na kateri pravni podlagi naj bi se izvajali in tudi nadzirali.

Vlada želi posebej poudariti, da sanacija v preteklosti onesnaženih območij na podlagi veljavne ureditve predstavlja določitev prioritetnega vrstnega reda, da imamo zato tudi ravno, da so vsi v enakem položaju, ki so v Sloveniji, živijo v teh območjih, da je bila zato sprejeta tudi strategija oziroma resolucija o nacionalnem programu varstva okolja, ki v delu govori tudi o sanaciji in načinu torej razvrščanja v prioritetno listo vseh teh degradiranih območij. Torej še enkrat kot je bilo že na začetku povedano, je tudi potrebno sistemsko pristopiti ne pa za vsako degradirano območje ali pa kakorkoli drugače onesnaženo območje iz starih ali novih, pač od starih ali novih onesnaževalcev z zakonom. Sprejetje tega predloga bi imelo tudi velike finančne posledice, in sicer predvsem za državo glede na to, da že v obstoječih programih in obstoječih proračunih se namenjajo velika sredstva za to območje in dodatna sredstva potem bi seveda tudi šla na račun mogoče sanacij kje drugje.

Če povzamem, torej Vlada Republike Slovenije podpira zahtevo po sanaciji degradiranih območij, vendar, kot rečeno, nasprotuje urejanju te problematike z zakoni, ki urejajo posamične primere, torej tudi sprejema predlaganega zakona. Takšen pristop namreč posega v sistemsko ureditev in jo v pomembnih vidikih poslabšuje, pri čemer niti ne vsebuje novih rešitev niti ne postavlja pravnega okvira za njegovo izvajanje. Na podlagi vsega navedenega vlada oziroma Ministrstvo za okolje in prostor ocenjuje, da predlog zakona ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Hvala.