Hvala za besedo. Lep pozdrav vsem in srečno v 2022.
Torej glede samega zakona ne nasprotujemo vsebini tega zakona kot vlada ne kot ministrstvo. Gre pa za nesistemsko rešitev. In sicer nekako smatramo, da se ne more za vsako stvar sprejemati zakon. Zakon je le dokument, ki ne more specificirati tudi podrobno ne vseh zadev, ki so potem predmet same izvedbe, o čem govorimo pri sanaciji(nadaljeavanje) tudi Celjske kotline. Torej kot sem rekla, vlada se zaveda problematike sanacije degradiranega okolja in tudi v času ministra za okolje aktivno sodeluje tudi z občino Celje in z ostalimi deležniki in sistematično tudi na posameznih področjih, ki jih bom kasneje naštela, tudi sanira posamezna stara bremena. Ne govorimo samo o zemljini onesnaženi, ampak zrak in ostalo.
Obravnavani predlog se osredotoča predvsem na območje Mestne občine Celje in v bistvenem ne odstopa od besedila, ki je že enkrat bilo predloženo v letu 2018. Zasleduje tudi isti namen, tj. izvajanje ukrepov za zmanjšanje posledic okoljske škode predvsem kot posledice dolgoletne industrijske, metalurške in ostalih dejavnosti ter s tem izboljšanja kakovosti naravnega in grajenega okolja in zdravstvenega stanja v Mestni občini Celje. Za dosego tega namena preko svojih določb vzpostavlja odgovornost države, Mestne občine Celje in pa Cinkarne Celje in ji nalaga, da pristopi k pripravi in izvajanju ter financiranju programa ukrepov za izboljšanje kakovosti posameznih delov okolja oziroma tal na območju mestne občine. Pri čemer očitno izhaja iz domneve, da so za sanacijo onesnaženega območja v celoti subsidiarno odgovorni država, mestna občina in pa sedanja cinkarna, metalurško-kemična Celje, kjer pa predlagatelj sicer navaja, da gre za izvajanje temeljnega okoljskega načela povzročitelj plača. Vendar razmerje med odgovornostjo navedenih in še zlasti obseg odgovornosti posameznega od nosilcev ureja skrajno nejasno. Jasno ureja le finančno to zadevo, ne pa tudi obseg materialnopravne obveznosti in pa tudi predvsem kar se tiče obveznosti države. Nadalje predlog zakona določa ukrepe za izboljšanje okolja, pri tem pa premalo jasno opredeljuje tako sestavine okolja, ki naj bi bile predmet ukrepanja, kot tudi vzročna onesnaževala. To sem že prej omenila, da z zakonom ne moremo teh parametrov določiti, da so to pač drugi akti, ki to lahko urejajo. Predlagani zakon zelo poslabšuje veljavno ureditev sanacije degradiranih delov okolja, saj v nasprotju z veljavno zakonodajo ne ureja sodelovanja javnosti v postopku priprave programov ukrepov, kadar sta za odpravo posledic čezmerne obremenitve okolja subsidiarno odgovorna države in občina, se pravi ne samo onesnaževalec. Poleg tega zakonski predlog nalaga nove naloge ministrstvom, občini in drugim organizacijam, za izvajanje katerih bi bilo treba zagotoviti dodatne kadre in s tem povezana finančna sredstva, vendar naloge oziroma pristojnosti vpletenih organov organizacij niso jasno določene in razdeljene. Tako vlada z vsebinskega vidika ugotavlja, da je predlagani zakon v vrsti predlaganih rešitev nejasen in nedomišljen, njegova izvršljivost pa povezana z dodatnimi izvršilnimi predpisi, odločbami in ukrepi, ki pa jih ta zakon tudi ne predvideva.
Zdaj, če govorimo o samem to, kar sem že na začetku povedala, da MOP in tudi vlada skladno z obstoječo zakonodajo, tj. Zakon o varstvu okolja, preko vseh določb, ki urejajo sanacijo starih bremen in tudi sanacijo okolja, že izvaja številne ukrepe. Jaz bi samo tiste ta večje naštela. In sicer kakovost zraka je MOP, torej MOK … / oglašanje iz dvorane/ Mestna občina Celje je v letu letu 2019 prejela 80 % sredstev brez za glede na slabšo kakovost zraka, to je v višini 920 milijonov. Ta je uvrščena še vedno v program, ker letos so bile izključene Ljubljana in pa zasavske občine. Potem govorimo o sanaciji onesnažene zemljine zaradi preteklih industrijskih dejavnosti. To je bilo že omenjeno, deset vrtcev za katere so sredstva namenjena v višini 3 milijone 200 evrov. In zdaj so večina vrtcev, torej večina teh igrišč je že saniranih, preostanek pa bo v letu 2022, to gre za deset vrtcev in pa eno igrišče. Potem imamo tudi sanacijo nezakonitega odlagališča Bukovžlak. Stroški celotne sanacije so ocenjeni na 8 milijonov evrov, od tega bo k sanaciji Cinkarna Celje prispevala milijon 700. V januarju … / oglašanje iz dvorane/
Pardon? Sem predolga?