Najlepša hvala.
Vlada Republike Slovenije predlaga Državnemu zboru, da predlog zakona obravnava po nujnem postopku, da se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države. S predlogom zakona se predlaga kasnejši začetek uporabe zakona, ki je začel veljati 3. aprila 2021, uporabljati pa se bi začel 9 mesecev po njegovi uveljavitvi, tj. 3. januarja 2022. Bistveni namen zakona je vzpostavitev pravne podlage za začetek izdaje biometričnih osebnih izkaznic, ki bodo vsebovale čip, na katerem bosta zapisana biometrična podatka podobe obraza in po dopolnjenem 12. letu tudi dveh prstnih odtisov. Hkrati pa bodo nove osebne izkaznice po dopolnjenem 12. letu tudi nosilke sredstev elektronske identifikacije in kvalificiranega potrdila za elektronski podpis.
Ker razlogov za uporabo Zakona o javnem naročanju na področju obrambe in varnost ni bilo mogoče najti, predvsem v luči varovanja tajnih podatkov o javnem naročilu, je Ministrstvo za notranje zadeve po pooblastilu Ministrstva za javno upravo in Ministrstva za zunanje zadeve ter upravnih enot najprej izvedlo javno naročilo za oblikovanje, izdelavo in personalizacijo osebnih izkaznic po odprtem postopku, ki pa ga ni oddalo. Zato je nadaljevanje izvedla javno naročilo po konkurenčnem postopku s pogajanji, ki je v zaključni fazi pred podpisom pogodbe.
Zaradi postopka izvedbe javnega naročila ter zaradi razmer na trgu varnostnih tiskovin, ki vplivajo na podaljšanje rokov dobave materialov in zaščitnih elementov, ki so potrebni za izdelavo obrazcev novih osebnih izkaznic, novih osebnih izkaznic ne bo mogoče začeti izdajati s 3. januarjem 2022. Ker hkrati nebi bilo mogoče izdajati osebnih izkaznic na obstoječih obrazcih oziroma bi bile osebne izkaznice, ki bi bile izdane po 3. januarju 2022 in nebi vsebovale biometričnih podatkov, v nasprotju z določbami tega zakona, bi nastale težko popravljive posledice za delovanje države, ogrožena pa bi bila tudi ustavna pravica do svobodnega gibanja državljanov, saj ima osebna izkaznica poleg svoje identifikacijske tudi potovalno funkcijo. Ker podaljšanje roka ne vpliva na pravice državljanov po pridobitvi nove osebnega izkaznice, čeprav se podaljšuje obdobje, v katerem se izdajo osebne izkaznice na obstoječih obrazcih, in ker se s predlogom zakona hkrati podaljšuje možnost uporabe pretečenih osebnih izkaznic brez spremenjenih osebnih podatkov na območju Republike Slovenije, podaljšanje roka za začetek oziroma za začetek izdaje novih osebnih izkaznic nima škodljivih posledic. Zato predlagamo obravnavo predloga zakona po nujnem postopku na izredni seji Državnega zbora.
Hvala.