Spoštovani predsednik, najlepša hvala za dano besedo. Spoštovane poslanke in poslanci, spoštovani ostali prisotni. Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o financiranju občin, ki je predmet obravnave današnje seje Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo naslavlja dve dopolnitvi in sicer 20. a člena in 26. člena Zakona o financiranju občin. Dovolite mi, da na kratko oberešitev, ki smo jo vključili že v Zakonu o finančni razbremenitvi občin, kjer smo občinam z evidentiranimi romskimi naselji, kot kolektiv oziroma popravek primerne porabe dodatno zagotovili sredstva v višini 3,5 % primerne porabe. Po sprejetju te določbe so nas nekatere občine opozorile na nesorazmerje do katerih prihaja pri izračunu višine sredstev, ki pripadajo posamezni občini z romskimi naselji, po drugi strani pa smo ugotovili oziroma so si nekatere občine razlagale to določbo na način, da so sredstva, ki ji določa ta člen namenjena predvsem romskemu prebivalstvu, tudi tako, da bi se sredstva delila po gospodinjstvih, kot subvencija za plačevanje elektrike, vode in drugih storitev, kar pa ni bil namen te določbe. Zato predlagana sprememba 20.a člena sedaj jasno določa, da gre za sredstva, ki jih občine prejmejo kot popravek primerne porabe zato, ker imajo zaradi obstoja romskih naselij višje stroške tako svojega delovanja, višje stroške povezane ali z vzdrževanjem ali z gradnjo infrastrukture z urejanjem bivalnih razmer v romskih naseljih in seveda tudi z drugimi izzivi povezanih z romsko skupnostjo. Temelji namreč na dejstvu, da v enačbo za izračun primerne porabe občine romska naselja niso zajeta. Veljajo pa nedvoumno za posebnost občine, ki ta romska naselja imajo. Zato se na podlagi te določbe občinam poleg primerne porabe zagotavlja še del dodatnih sredstev. Tako ostaja v veljavi načelo, kot je bilo prvotno predvideno, da so ta sredstva občinam namenjena kot popravek primerne porabe in so nenamenska. Zato občinam ni treba posebej poročati o njihovi porabi. Z novim drugim odstavkom pa smo določili dodatni kriterij pri določanju višine sredstev posameznim občinam. Tako so občine v statističnih regijah, kjer indeks razvojne ogroženosti kot je določena v pravilniku, ki ureja razvrstitev razvojnih regij po stopnji razvitosti znaša več kot 125 do dodatnih sredstev.
Druga sprememba, ki jo naslavlja današnja novela, pa se nanaša na dopolnitev nabora nalog, ki jih po 26. členu zakona o financiranju občin občine opravljajo kot skupne občinske uprave in se delno sofinancirajo iz državnega proračuna in sicer poleg enajstih, ki jih že sedaj določa zakon sedaj s to novelo dodajamo še področje informatike, katere pomen se tudi v javni upravi izrazito povečuje. Na ta način bo država dodatno prispevala k informacijski krepitvi občin, predvsem pri zagotavljanju novih storitev za občane oziroma prebivalce občin. Z novelo pa urejamo še dva redakcijska popravka, vezana na način izračunavanja deležev sredstev občin za uravnoteženje razvitosti. Ne spreminjamo formule, ne spreminjamo načina izračuna, ampak se zgolj odpravi pomanjkljivo pojasnilo posameznih sestavnih delov enačb za izračun.
Obe vsebinski spremembi, tako dopolnitev 20. a člena kot 26. člena smo uskladili tudi z vsemi tremi interesnimi združenji občin, ki navedeni spremembi podpirata. Prav tako pa se strinjamo z amandmaji, ki so jih vložile koalicijski poslanske skupine, ki po našem mnenju naslavljajo problematiko, ki je bila navedena v mnenju Zakonodajno-pravne službe. Toliko z moje strani za uvod, sem pa na razpolago za dodatna vprašanja oziroma pojasnila. Najlepša hvala.