Govor

Katja Lavtar

Hvala lepa.

Kot je predsednik že omenil, je Evropska komisija septembra 2021 skupaj s predlogom direktive revizija solventnost 2 objavila tudi predlog Direktive Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi okvira za sanacijo in reševanje zavarovalnic in pozavarovalnic, seveda po vzoru direktive na področju bančnega sektorja. To je nujno potrebno, ker trenutno na evropski ravni ni usklajenih postopkov za reševanje zavarovalnic Torej je potrebno vzpostaviti režim, ki bo nadzornim organom v državah članicah zagotovil verodostojen sklop instrumentov za reševanje, da se bodo lahko dovolj zgodaj in hitro ukrepali v primeru, ko zavarovalnica propade oziroma bi obstajala verjetnost, da bo propadla, in tako lahko potem zagotovimo boljši izid za imetnike zavarovalnih polic ter hkrati zmanjšamo morebiten negativen učinek na finančni sistem in gospodarstvo.

Sam predlog direktive vsebuje 7 vsebinskih sklopov, ki določajo okvir za krizno upravljanje vseh zavarovalnic in pozavarovalnic s sedežem v Evropski uniji. Seveda za njih tudi velja bonitetni okvir solventnost 2. Torej predlog direktive vsebinsko odraža načelo minimalne harmonizacije tako, da je kar nekaj rešitev prepuščenih samim državam članicam. Prepušča se jim tudi odločitev glede vzpostavitve organa za reševanje zavarovalnic in pozavarovalnic. Nadalje direktiva predpisuje uporabo načela sorazmernosti pri preventivnem načrtovanju sanacije in načrtovanju reševanja ter zahtev glede poročanja na področju reševanja čezmejnih skupin. Predlog direktive predpisuje ustanovitev kolegijev za reševanje, ustanovljenih pod vodstvom organa za reševanje za domače države članice. Na področju sodelovanja s tretjimi državami predlog direktive podeljuje organom iz EU potrebna pooblastila za podporo tujim ukrepom za reševanje in sicer v obliki prenosa sredstev in obveznosti. Prav tako predlog direktive omogoča sklenitev sporazumov s tretjimi državami o sodelovanju z njihovimi organi za reševanje. In to je približno to, kar je zelo pomembno pri našem predlogu stališča za vzpostavitev okvira za sanacijo in reševanje. Torej to je nova direktiva, ki poskuša minimalno poenotiti postopke reševanja, sanacije zavarovalnic v vseh državah EU-ja. Je velik korak naprej, ker se lahko pač preventivno kaj prepreči. In seveda vlada je tudi v sklopu predsedovanja podpirala prizadevanja tako komisije kot celotne EU za krepitev zakonodajnega okvira pri poslovanju zavarovalnic in pozavarovalnic ter zagotavljanju varstva za zavarovance. Kljub temu pa kar smo priča v bonitetnem zakonodajnem okvirju, ki ga zagotavlja solventnost 2, finančnih težav v bodoče ni mogoče izključiti. Prav tako Slovenija kot majhna država meni, da je uporaba načela sorazmernosti pomemben cilj predloga direktive, saj je tveganje pri manjših zavarovalnicah v večji meri manjše.

Spoštovani, na podlagi obrazloženega predlagam, da se predlog stališča Vlade Republike Slovenije do predloga direktive, s katerim bo zagotovljena večja varnost zavarovancev in zmanjša morebiten negativen učinek na finančni sistem in gospodarstvo v primeru reševanja in sanacije zavarovalnic in pozavarovalnic, sprejmete.

Hvala.