Govor

Primož Siter

Hvala lepa za besedo, predsednik. Dober dan, spoštovani kolegice in kolegi, predstavniki Vlade.

V bistvu se vključujem v razpravo v tem splošnem delu z vprašanjem. Zakon določa, da se bo sistem jamstva priznal, da se za sistem jamstva, se opravičujem, prizna tudi sistem jamstva, ki bo nastal z združitvijo sedanjega sistema s sistemi iz drugih držav članic EU ali pa z ustanovitvijo čezmejnega sistema jamstva. Predlog združitve oziroma ustanovitev čezmejnega sistema jamstva za vloge poda Banka Slovenije, ki torej upravlja naš sistem jamstva za vloge. Vlada pa v obrazložitvi takole navaja, da bo Banka Slovenije združitev sistema jamstva za vloge oziroma ustanovitev čezmejnega sistema za vloge, citiram, »predlagala le v primeru, če bo ocenila, da je nadzor nad poslovanjem bank v drugih državah članicah EU, ki bodo vključene v združeni oziroma čezmejni sistem jamstva za vloge vsaj enakovreden bančnemu nadzoru, ki se izvaja v Republiki Sloveniji.« Sedaj imamo na eni strani vladno zagotovilo v obrazložitvah, da bo Banka Slovenije združitev oziroma ustanovitev čezmejnega jamstva predlagala zgolj, zoper citiram, »če bodo vanj vključene banke iz držav s strožjim ali vsaj enakovrednim nadzorom.« Iz samih zakonskih določb, torej iz besedila zakona pa ni razvidno kaj dejansko Banko Slovenije zavezuje k takšnemu ravnanju. Torej, da ne bo slučajno šlo za upoštevanje držav z blažjim ali pa slabšim sistemom nadzora. Zato nas zanima v bistvu katere zakonske določbe so tiste, ki Banko Slovenije zavezujejo, da upošteva zgolj države s strožjim oziroma vsaj enakovrednim sistemom nadzora. Ali pa na drugi strani ji preprečujejo torej, da bi upoštevala tudi države z blažjim oziroma slabšim manj strogim nadzorom, da ne bo tudi v Sloveniji v bistvu potem prišlo do znižanih nadzornih standardov, če hočete. Hvala lepa.