Govor

Rajko Fajt

Gospod predsednik, hvala za besedo. Spoštovani gospe, gospodje, lepo pozdravljeni.

Torej kot je že bilo povedano, Komisija za državno ureditev je novelo potrdila in poudarila, da podpira cilj predloga zakona, da se prepreči preplačila pri nabavah medicinske opreme in medicinskih pripomočkov, kar siromaši zdravstveno blagajno in povzroča negospodarno ravnanje z javnim denarjem. Komisija je opozorila, da se nenehno soočamo z aferami v zdravstvu pri nabavi materiala in da je nujno narediti korak v smeri, ko bo to preprečila in cene spravila v normalne okvire, da ne bo več prihajalo do razlik v cenah enakega materiala med bolnišnicami in da bodo naše cene primerljive z evropskim povprečjem oziroma primerljivimi državami. Člane komisije je zanimalo ali so predlagatelji novele s Komisijo za preprečevanje korupcije opravili kakšen usklajevalni sestanek glede na to, da KPK že leta opozarja na netransparentne nabave pripomočkov in opreme v zdravstvu, na kršitve zakonodaje ter potrebne spremembe Zakona o javnem naročanju. Preseneča dejstvo, da v KPK ni konkretnih predlogov, kako pa z drugačnimi predlogi doseči, ki jih zasledujejo predlagatelji v predlagani noveli. Komisija je podprla dejstvo, da predlog zakona prinaša regulacijo cen in se tako prepreči nadaljnja preplačila, da ne bo več prihajalo do cen, ki so višje v primerjavi z državami z višjim BDP kot je slovensko, ter do razlik v cenah enakega materiala. Na komisiji so bila izpostavljena tudi skupna javna naročila in njihov vpliv na večjo transparentnost in nižje cene javnih nabav na področju zdravstva. Pojasnjeno je bilo, da je izvedba skupnega javnega naročila mogoča že v okviru veljavne zakonodaje in tudi v skladu s predlogom zakona je mogoče naknadno izvesti skupno javno naročilo. Vendar skupno javno naročilo ne doseže svojega namena, tj. znižanja cen nabav, če so cene že v izhodišču višje kot na trgu EU in preplačane. Zato je pomembno, da, kot je predlagano v noveli, da se izvede regulacija cen in se tako cene nabave znižajo oziroma jih spravimo v primerljive okvire. No, na komisji je bilo tudi zastavljeno vprašanje, če se ob predlogu za ustanovitev urada pristojnega za centralno cenovno evidenco razmišlja, da bi njihovo pristojnost tudi razširili na nabavo zdravil, saj vemo, da na področju zdravil prihaja tudi do podobnih anomalij.

Sicer pa kot je že bilo povedano, komisija je predlog zakona podprla.

Hvala za besedo.