Govor

Helena Rus

Hvala za besedo.

Zakonodajno-pravna služba je predlog zakona proučila v okviru svojih zakonsko in poslovniško določenih nalog. Bistven poudarek iz mnenja je bil, da bi bilo treba začasne ukrepe na področju gospodarstva in kmetijstva zaradi posledic dvig cen energentov presoditi z vidika sporočila Evropske komisije, ki vsebuje nabor ukrepov za pomoč pri soočanju z visokimi cenami energije ter da ukrep pomoči za gospodarstvo ne temelji na protipravnem ravnanju države, zato je uporaba termina »škoda« neustrezna. Vloženi so bili amandmaji poslanskih skupin koalicije, ki prvotno predlagano ureditev vsebinsko spreminjajo in dopolnjujejo ob tem pa v večjem delu sledijo tudi pripombam Zakonodajno-pravne službe, dodajajo pa tudi novo vsebino. Tako je ukrep pomoči za gospodarstvo določen bolj sistematično in pregledno, podvajanje določb se odpravlja. V zvezi z ukrepom pomoči za kmetijstvo je treba opozoriti, da se v šestem odstavku spremenjenega 9. člena na novo določa omejitev višine finančnega nadomestila za uporabo besede »ne sme presegati«, za kar velja pripomba Zakonodajno-pravne službe iz pisnega mnenja podana k sedmemu odstavku 2. člena predloga zakona. Nova vsebina se doda z novim poglavjem z naslovom ukrep na davčnem področju za katerega ni pojasnjeno kako je povezan z vsebino in namenom predloga zakona, to je omilitvijo posledic dviga cen energentov. Na tem mestu pa je treba posebej izpostaviti tudi novo prehodno določbo, to je 11.a člen, ki na neobičajen način spreminja rok v prihodnji določbi novele zakona o davku na dodano vrednost 1SC in sicer določa zamik prenehanja veljavnosti določbe, ki predpisuje uporabo mehanizma obrnjene davčne obveznosti za prenos pravic do emisije toplogrednih plinov. Spremembe in dopolnitve drugih zakonov v prihodnjih določbah predloga zakona bi bile na mestu, če bi bile povezane z vsebino, ki jo predlog zakona ureja, kar pa v tem primeru ni izkazano. Obenem je treba opozoriti, da je nov rok 31. december 2025, še predmet usklajevanj, zato ni nujno, da bo obveljal. Ustreznejši pristop bi bil, da se vloži novela Zakona o davku na dodano vrednost in se materija uredi v okviru ločenega zakonodajnega postopka, ko bo sprememba direktive uveljavljena.

Hvala.